34. Jak odzyskać utraconą ciszę? “Cisza” Erling Kagge

cisza
Tytuł: 
“Cisza”
Autor: Erling Kagge
Wydawnictwo: Muza
Ocena: 5/10

Jest to piękna opowieść o tym, jak człowiek nie docenia w swoim codziennym życiu ciszy, a gdy już zacznie ją zarówno dostrzegać jak i doceniać – to dopiero wtedy zdaje sobie sprawę z tego jak ona jest mu bardzo potrzebna.

Autor książki, pokazuje nam jak można odnaleźć tytułową ciszę w każdym momencie naszego dnia. Zwraca naszą uwagę na te wszystkie rzeczy, na które nie zwracamy uwagi.

Opowiada nam też o tym, jak wykorzystać ciszę z korzyścią dla nas, a także jak w ekstremalnych sytuacjach cisza okazała się zbawienna.

cats

Jednakże, pomimo ogromego potencjału na dobrą książkę, po części poradnik a po części opowieść, po przeczytaniu pozostał we mnie ogromny niedosyt. Czegoś zabrakło w tej historii. Mimo, że książka jest bardzo cieńka, to okropnie się dłuży. W połowie, niestety miałam wrażenie, że stanęłam w miejscu i nie mogłam ruszyć dalej.

Autor pięknie wszystko opisuje, bardzo prostym językiem, jednak coś w tej książce mi nie do końca zagrało.

Wielu z Was, zapewne zapyta: “czy dzięki tej książce odnajdę receptę na ciszę?”. Moja odpowiedź brzmi, niestety nie.

Mimo to, to nie jest zła książka. Dla niektórych może okazać się rewelacyjną pozycją. A dla okładkowych srok i miłośników ładnych wydań – okładka to majstersztyk!

Dlatego, mimo mojej opini, warto po nią sięgnąć bo być może to właśnie dla Was, może się ona okazać receptą na ciszę. 🙂

Bardzo serdecznie dziękuję za egzemplarz WYDAWNICTU MUZA.

images.jpg

Leave a Reply

