33. “Do zobaczenia nigdy” Eric Lindstrom

do-zobaczenia-nigdy-w-iext48732593

Tytuł: “Do zobaczenia nigdy”
Autor: Eric Lindstorm
Wydawnictwo: YA!
Ocena: 8,5/10

” REGUŁA #1. Nie oszukuj mnie. Nigdy. Zwłaszcza wykorzystując moją ślepotę. Zwłaszcza publicznie.”

Parker Grant mogłaby uchodzić za całkiem zwyczajną nastolatkę. Dobre oceny, grono przyjaciół. Nikt jej, jak na szkolne realia nie wyśmiewa, nie popycha, nie wyzywa. Całkiem zwyczajna dziewczyna. Ale co czyni ją jednak tą niezwyczajną dziewczyną?

Parker Grant jest niewidoma. Jednak pomimo tego, że w dzieciństwie w wyniku nieszczęśliwego wypadku straciła nie tylko wzrok, ale też ukochaną mamę, jakiś czas później ukochanego ojca, to stara się żyć pełnią życia i nie poddaje się, pomimo tego, że jej życie jest bardzo ograniczone. Pozornie. To czyni ją niezwykłą osobą.

Do jej codziennych rutyn należy bieganie starannie wyznaczoną trasą. Gdy codziennie nie przebiegnie – czuje się dziwnie. Oprócz tego wraz z przyjaciółką udzielają porad miłosnych przed rozpoczęciem lekcji. Stara się być twarda i nie płakać. Nie chce po sobie pokazać, że to wszystko ją boli i przytłacza. Dzięki temu właśnie sprawia wrażenie silnej zarówno fizycznie i psychicznie osoby.

Parker Grant jest jedyna w swoim rodzaju.
Nie poddaje się.
Żyje.
Niepełnosprawność jej nie przytłoczyła.
Ma odwagę stawiać czoła wyzwaniom.

A czy Ty masz taką odwagę?

11

Ta historia wywarła na mnie bardzo duże wrażenie. Z pozru prosta i lekka, jednak opowiedziana w taki sposób, że po przeczytaniu zastanowiłam się nad swoim życiem. Nad tym, że jestem osobą pełnosprawną, a nie korzystam ze swojego życia w pełni, w takim stopniu jakbym mogła.

Parker pomimo tego co wydarzyło się w jej życiu – nie poddała się. Została sama, bez najbliższej rodziny i do tego nie widzi. Czy może więcej przydarzyć się jednej osobie? Zapewne tak. Jednak dziewczynka pokazuje nam to, że nie da się życiu i będzie walczyć. O to, aby mieć dom, rodzinę, przyjaciół, wykształcenie.

Wielu z nas powinno wziąć z niej przykład, ponieważ przeważnie nie zastanawiamy się nad tym co się dzieje w naszym życiu. Mamy w nosie co sobie inni myślą i robimy tylko minimum tego co moglibyśmy. Powinniśmy czerpać z życia garściami, a nie siedzieć i nic nie robić.

Ta historia nie tylko uczy nas cieszyć się z życia, ale także uczy tolerancji. Zwraca naszą uwagę, z jak mało istosnymi dla nas problemami, borykają się osoby niewidome. Chociażby jak ciężko jest im wejść po schodach albo poruszać się po prostej drodze, którą znają – bo zawsze ktoś może postawić niespodziewaną przeszkodę na ich drodze. Osoby pełnosprawne z łatwością je ominą, niewidome – niekoniecznie.

Tak więc kochani, apeluję do Was – zacznijmy zwracać uwagę na innych, nie tylko na siebie samych. Koniecznie przeczytajcie tę książkę. Może ona pomoże Wam choć trochę poznać świat niewidomych osób.

A może przeprowadźmy eksperyment. Zasłońcie sobie oczy chustką, bądź chociaż je zamknijcie. Spróbujcie dojść do łazienki czy do swojego pokoju.
I co?
Ja spróbowałam.
Wpadłam na stolik, uderzyłam ramieniem w futrynę.
A Wam jak poszło?

Za egzemplarz dziękuję WYDAWNICTWU YA!9def19_91e6d072004d4e218cdbc8acccfb622c-mv2

2 thoughts on “33. “Do zobaczenia nigdy” Eric Lindstrom

  1. tomandbooks says:

    Osoby niepełnosprawne bardzo często są silniejsze i czerpią z życia więcej. Zawsze mnie to zastanawia dlaczego zdrowi ludzie nie potrafią docenić tego co mają.. Ja staram się cieszyć z najdrobniejszych rzeczy ale znam osobę niepełnosprawną i zawsze mam wrażenie że i tak brakuje mi optymizmu.
    A co do osób niewidomych, bardzo polecam niewidomą wystawę w Warszawie. Robi niesamowite wrażenie, a ponadto osoby które tam pracują są niesamowite.
    Pozdrawiam @tomandbooks

    Like

  2. Kinga bookwormpl says:

    Kochana, dla mnie osoby niewidome to prawdziwi bohaterowie. Potrafią tak wiele zrobić mimo wielu jakże trudnych wydarzeń. Niepełnosprawni nie powinni być wykluczani z życia, bo są bardzo wartosciowi i wiele pelnosprawnych mogliby nauczyć. Piekna książka i mam nadzieje, ze niedlugo po nią siegne 😁

    Like

Leave a Reply

