26. W świecie Thora i Lokiego, czyli “Mitologia nordycka” Neila Gaimana

mitologia_nordycka

Tytuł: “Mitologia nordycka”
Autor: Neil Gaiman
Wydawnictwo: MAG
Ocena: 8/10

“Przed początkiem nie było niczego – ani ziemi, ani niebios, ani gwiazd: jedynie świat mgieł, bezkształtny, nieforemny, i świat ognia, wiecznie płonący.”

Jakby wyglądał nasz świat, jakby wyglądało nasze życie, gdybyśmy nie zastanawiali się nad tym jak powstaliśmy, dzięki komu żyjemy, czy też kto zapoczątkował naszą historię.

Grecy mają Zeusa, Posejdona, Hadesa, Aresa, Herę, Rzymianie – Jowisza, Neptuna, Plutona, Marsa i Junonę. Natomiast w tej oto powieści zostały zebrane mity dotyczące bóstw, w które wierzyli mieszkańcy terenów Skandynawii. Są to najpotężniejszy bóg Odyn, jego syn Thor (wielu z Was zapewne znany przez filmy oraz komiksy), brat krwi Odyna, niezwykle przebiegły i złośliwy Loki, a także Frej, Freja i Frigga.

Są to barwne postacie, niezwykle charyzmatyczne. Mimo to, że wszyscy są, dla ludów zamieszkujących tamte tereny ważni, to na pierwszy plan wysuwają się Thor i Loki.

Przedstawione przez autora historie, opisują walkę bogów z olbrzymami i różnymi innymi stworzeniami o przywództwo w świecie. Często plany bogów krzyżowane są przez Lokiego, którego jak zapewne większość z Was powinno wiedzieć, w końcu udało im się unieszkodliwić.

Tak więc, aby nie przedłużać czym prędzej biegnijcie do najbliższej księgarni, po to aby zapoznać się z magicznym i niezwykłym światem bogów i ich wrogów.

3

Książkę czytało mi się niezwykle przyjemnie, ale… jak zawsze musi być jakieś ALE. Pomimo wciągającej historii, bardzo trudno było mi się w nią czuć, przez ciężkie nazewnictwo. Dlatego, też czytałam ją na raty.
Więc te nazwy, są największym minusem tej pozycji. Nie obwiniam o to autora, z racji tego, że on tylko zaczerpnął je od innych.

Neil Gaiman w prosty i przyjemny sposób opisuje przygody Thora i całej kompanii bogów i ich wrogów. Dawno nie czytałam książki pisanej tak lekkim piórem, a książka ta dodatkowo porusza dość ważną dla wielu tematykę.

Historie przedstawione w tej pozycji, są z jednej strony śmieszne i zabawne, a z drugiej strony brutalne. Niekiedy potrafią doprowadzić też do łez i to nie tylko tych ze śmiechu.

Podsumowując, świat bogów nigdy nie został przedstawiony w tak przystępny sposób, a w swoim życiu miałam przyjemność przeczytać już kilkanaście mitów i żadne nie podobały mi się bardziej od tych, które dzięki Wydawnictwu MAG miałam przyjemność przeczytać.

Za egzemplarz bardzo serdecznie dziękuję WYDAWNICTWU MAG.

logo

9 thoughts on “26. W świecie Thora i Lokiego, czyli “Mitologia nordycka” Neila Gaimana

  1. anastasialightwood143 says:

    Z racji, iż ja sama nie jestem zbyt dobra recenzetka, wiec nie wydaje mi się, żebym mogła Cię pouczać, a nawet jeśli to i tak nie mam za bardzo z czego 😂 Może jest delikatnie chaotycznie, ale tylko troszeczkę
    Poza tym jest bardzo dobrze 💖
    Mam w planach sięgnąć, bo ja kocham wszelkiego rodzaju mitologie
    Pozdrawiam
    Kinga ;*

    Liked by 1 person

  2. Ola says:

    Hahahaha, właśnie wtedy, kiedy Ty ją dostałaś, ja odebrałam swój egzemplarz… Mimo wszystko nie mogę się doczekać lektury 😀

    Like

Leave a Reply

