1. Stwórz legendę, czyli “Promyczek” Kim Holden

Tytuł: “Promyczek”
Autor: Kim Holden
Wydawnictwo: Filia
Ocena: 10/10

 “Żeby usłyszeć twój głos, ponieważ jesteś moim przyjacielem, moją rodziną, moją przeszłością… i jesteś mój”

Promyczek” jest to opowieść pełna uśmiechu, dobroci, ale jednak też ogromnego smutku. Główna bohaterka to niezwykle ciepła osóbka, Kate Sedgwick jest niesamowitą postacią stworzoną przez autorkę. Nie da jej się nie lubić, każdego traktuje na równi, potrafi się odnaleźć w każdej sytuacji, dla każdego ma dobre słowo. Na jej twarzy zawsze wymalowany jest uśmiech. Nikt nie wie co się kryje w głębi jej serca oprócz jej najlepszego przyjaciela – Gusa.

Kate wyjeżdża na studia do Grant, a jej przyjaciel, który jest utalentowanym muzykiem – na tournee wraz ze swoim zespołem.

Czy Kate odnajdzie się w nowym miejscu? Czy jej sekrety wyjdą na jaw? Czy oprze się urokowi Kellera Banksa? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedź, jak sięgnięcie po najcudowniejszą książkę, jaką miałam możliwość przeczytać w moim życiu.

W momencie, w którym skończyłam czytać “Promyczka” moje serce zostało złamane na pół! Co Kim Holden wyczynia z naszymi emocjami, jak na nich gra – to jest nie do opisania! Żadna książka nie wywarła na mnie aż takiego wielkiego wrażenia jak ta. Przez ostatnie 50 stron łzy, co chwilę kapały na kartki. Brak mi słów i chylę czoła autorce.

Co do głównej bohaterki – nie da jej się nie lubić! Wnosi tyle pozytywnej energii, jest odważna, pełna życia, w niektórych momentach pyskata, ale to tylko dodaje jej uroku. Dla swoich bliskich zrobiłaby wszystko. Jest w stanie postawić się nawet silniejszym od siebie. A jej humor – to po prostu mistrzostwo świata. Wyobrażam sobie jak z błyskiem w oku mówi “Co tam, młoda?”.  Jest to dziewczyna, z którą można konie kraść! Ale trudno się dziwić, w końcu to Kaśka, a Kaśki są najlepszymi “agentkami”. 😀

Jednak pomimo zewnętrznego, wiecznego uśmiechu, w sercu Katie kryje się wiele tajemnic, które być może ujrzą światło dzienne, ale dziewczyna nie chce ich ujawniać, bo jak to mówi “trzeba cieszyć się chwilą”.

Kim Holden stworzyła piękny wizerunek młodej i silnej kobiety, która pomimo wielu przeciwności losu potrafi cieszyć się tym co ma.

Ta powieść uczy nas o tym jak wygląda prawdziwe życie. Warto po nią sięgnąć, ponieważ jest naprawdę bardzo pouczająca i jest jedną z lepszych  książek jakie kiedykolwiek powstały.

Leave a Reply

