3. It’s English time! Czyli książka Weroniki Sokołowskiej “Zacznij mówić po angielsku. Jak przełamać barierę językową?”

Tytuł: “Zacznij mówić po angielsku! Jak przełamać barierę językową?”
Autor: Weronika Sokołowska
Wydawnictwo: Samo sedno
Ocena: 8/10

 “Niewidzialną barierę  i strach przed mówieniem może przezwyciężyć każda osoba ucząca się angielskiego – niezależnie od wieku, stopnia zaawansowania czy indywidualnych predyspozycji do nauki języka.”

Jeżeli myślicie, że ta książka nauczy Was języka angielskiego – to jesteście w błędzie. Za to idealnie zobrazuje Wam, jakie są najczęstsze błędy, obawy w komunikacji językiem obcym.

Autorka książki zwraca uwagę na słowa używane przez jej czytelników, uczniów, którzy wyrażają obawy w używaniu języka obce. Ukazuje nam też, że już na samym początku jak ktoś spyta nas o poziom wiedzy, to mówimy czego nie potrafimy, zamiast powiedzieć “jestem biegły/a w gramatyce”. Weronika Sokołowska przekonuje nas, że powinniśmy znaleźć w sobie pozytywne strony, a nie negatywne.

Poradnik ten skierowany jest do osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z językiem angielskim, jak i tych, którzy są na bardziej zaawansowanym poziomie.

Ukazane są w nim proste ćwiczenia, dzięki którym możemy uświadomić sobie jakie błędy są najczęściej przez nas popełniane oraz które pomogą nam uświadomić sobie na jakim etapie znajomości języka jesteśmy. W rozdziale 5, który jest zarazem ostatnim, autorka podręcznika umieściła “Dziennik rozwoju osobistego”, który możemy samodzielnie uzupełnić i przez to możemy dowiedzieć się postępach w nauce i możemy zaplanować kolejne kroki.

Jestem osobą, nie chwaląc się (:D), która posługuje się dość biegle językiem angielskim. Jednak w ostatnim czasie, kiedy nie używam go już na co dzień, zauważyłam, że jak ktoś mnie o coś zapyta to czasami mam lekkie zawahanie co odpowiedzieć. Nie wiem, czy to wynika po prostu z zaskoczenia czy z obawy, że powiem jakieś głupoty. Jednakże, połknęłam bardzo szybko ten poradnik i jestem przekonana, że rozjaśnił mi jakie błędy popełniam i co powinnam poprawić, aby porozumiewać się w języku angielskim bez problemów.

Poprzez fajny styl pisania autorki, książka jest bardzo przystępna do czytania, a cudowna okładka aż zachęca do zabrania się za lekturę.

Jestem bardzo zadowolona po jej przeczytaniu i wkrótce zamierzam wcieli w życie wszystkie postanowienia, które podjęłam po przeczytaniu tej oto książeczki!

Osobom, które mają opory w komunikowaniu się w języku obcym, bardzo serdecznie polecam sięgnąć po tę oto pozycje, ponieważ dzięki niej możecie rozjaśnić sobie w głowie, o co dokładnie chodzi z tym angielskim!

“Droga bez celu to droga bez końca. Kiedy nią kroczysz, pozbawiasz się najcenniejszej nagrody, jaką jest docenianie samego siebie za realizację własnego planu.”

Za egzemplarz bardzo serdecznie dziękuję wydawnictwu SAMO SEDNO.

Leave a Reply

